Skicka in ett klagomål

Skicka in ett klagomål

Det finns flera sätt att lämna in ett klagomål i Photo Portal:

1. Hänvisa kunden direkt till supporten

Du kan informera kunden om att kontakta vårt supportteam direkt. Vi kommer att granska ärendet, utreda frågan och tillhandahålla en lämplig lösning.

2. Vidarebefordra klagomålet själv

Alternativt kan du kontakta oss direkt med detaljerna i kundens klagomål och skicka ett meddelande med all relevant information.

3. Skicka in ett klagomål via Orderhantering

Du kan också skapa ett klagomål i orderhanteringsverktyget.
Ange kundens e-postadress och ordernummer. Båda finns i din Photo Portal på Försäljningspanel i menyn Orderhantering.
När du är inne klickar du på Åtgärder i det övre högra hörnet, väljer Klagomål och fyller i den information som krävs.
Obs: Kunden kommer automatiskt att meddelas när ett klagomål skickas in på detta sätt.

Möjliga lösningar för en reklamation

Reproduktion: Om möjligt reproducerar vi artikeln, så att kunden får beställningen snabbt och korrekt.
Kupong: Vi kan ge dig ett värdebevis (inklusive fraktkostnader), så att du själv kan beställa produkten igen. Fördelen med denna lösning är att din vinst från den ursprungliga beställningen förblir opåverkad.
Återbetalning: På begäran kan vi återbetala beloppet för den omtvistade produkten direkt till kunden. Obs: Din vinst kommer att minskas med motsvarande belopp.

Hur man använder en kupong för ett klagomål

  1. Gå till Saal Digitals webbplats och logga in på ditt konto.
  2. På Produkter väljer du den produkt du vill beställa på nytt.
  3. Lägg det förberedda projektet i din korg.
  4. I fältet Lös in kupong anger du den kupongkod som vi skickat till dig.
  5. Om det behövs, ange kundens leveransadress.
  6. Slutför beställningen.