E-postinställningar
Det är möjligt att anpassa ämnesraden och informationen i de e-postmeddelanden som skickas via Photo Portal för mer personlig kommunikation. Dessa inställningar finns i försäljningspanelen.
Grundinställningar
Du kan konfigurera grundläggande e-postinformation på följande sätt:
Avsändarens namn: Ange det namn som du vill att mottagarna ska se.
E-postsvar till: Ange den e-postadress som svaret ska skickas till.
E-postsignatur: Ange den signatur som ska visas på alla dina e-postmeddelanden.
Din logotyp för e-post
Du kan göra dina e-postmeddelanden mer personliga genom att lägga till din logotyp. Logotypen ska laddas upp som en JPEG-fil. Observera att den högsta tillåtna höjden är 75 pixlar. Om den uppladdade bilden överskrider denna höjd kommer den automatiskt att skalas ner. Du kan ladda ner en exempelfil genom att klicka på knappen Ladda ner provfiler.
För att ladda upp din logotyp klickar du på knappen Ladda upp bild. När bilden har laddats upp visas en Redigera bild -knapp, så att du kan göra justeringar i bilden om det behövs.
E-postens sidfot
Du kan anpassa sidfoten i dina e-postmeddelanden. Som standard är sidfoten inställd på == Standardfästen == Standard, vilket säkerställer att all lagstadgad information finns med i dina e-postmeddelanden.
Om du föredrar att anpassa informationen väljer du alternativet Individual i rutan Email footer. När du har valt det visas en ruta där du kan ange en anpassad text för sidfoten i ditt e-postmeddelande. Om du redan har ditt avtryck tillgängligt på en annan URL kan du kopiera URL:en för avtrycket och klistra in den i rutan URL till webbplatsen för avtrycket rutan. URL:en kommer då att visas i sidfoten. Observera att om du väljer alternativet Individuellt alternativet är du ansvarig för att se till att all information som krävs enligt lag finns med.
Oavsett om == Standardfästen == Standard eller Individuellt väljs kommer det företagsnamn som anges i menyn Ditt konto alltid att visas. Om inget företagsnamn anges visas i stället ditt förnamn och efternamn som du angett i menyn Ditt konto.
När du har anpassat dina e-postinställningar ska du komma ihåg att klicka på Spara för att spara ändringarna. Vi rekommenderar att du skickar ett testmejl genom att klicka på knappen Skicka ett testmeddelande via e-post. På så sätt får du ett testmejl i inkorgen och kan kontrollera att allt ser ut som det ska.